De ce ai cantat?

Morgenstimmung

Tu ti-ai strecurat cintecul in mine
Intr-o dupa-amiaza, cind
Fereastra sufletului zavorita bine
Se deschisese-n vint,
Fara sa stiu ca te aud cintind.

Cintecul tau a umplut cladirea toata,
Sertarele, cutiile, covoarele,
Ca o lavanda sonora. Iata,
Au sarit zavoarele,
Si minastirea mi-a ramas descuiata.

Si poate ca nu ar fi fost nimic
Dca nu intra sa sape,
Cu cintecul, si degetul tau cel mic,
care pipaia mierlele pe clape –
Si intreaga ta faptura, aproape.

Cu tunetul se prabusira si norii
In incaperea universului inchis,
Vijelia aduse cocorii,
Albinele, frunzele…Mi-s
Subrede,birnele,ca foile florii.

De ce-ai cintat ? De ce te-am auzit ?
Tu te-ai dumicat cu mine vaporos –
Nedespartit – in bolti.
Eu veneam de sus, tu veneai de jos.
Tu soseai din vieti, eu veneam din morti.

Tudor Arghezi

Lasă un răspuns

