Junii Brasoveni…

An de an in Scheii Brasovului, in prima saptamana dupa sarbatorirea Sfintelor Pasti, asistam la un obicei care cumuleaza elemente de mit, rit ceremonial si magie…Scheii Brasovului reprezinta centru romanismului dupa cum se stie, in acest loc a luat fiinta Prima Scoala Romaneasca care se afla in curtea Bisericii Sfantului Nicolae…Mai jos aveti o poza a Scheilor luata de pe Tampa…

Credit poza

Dupa cum va spuneam an de an in prima saptamana dupa Pasti are loc defilarea Junilor pe urmatorul traseu traseu : Piaţa Unirii, str. Brâncoveanu, Str. G. Bariţiu, str. Mureşenilor, Bd. Eroilor, Str. Republicii, Piaţa Sfatului, Str. Apollonia Hirscher, str. Poarta Schei, str. Prundului, Piaţa Unirii, Pietrele lui Solomon…Aveti mai jos un filmulet in care ca sunt prezentate grupurile Junilor:

Toate informatiile legate de Junii Brasoveni le gasiti aici.

Eu anul acesta am ratat defilarea din varii motive(a plouat de 3 zile la Brasov, am lenevit in pat, iubi meu nu poate veni si aglomeratie mare monser) dar am urmarit-o la TV 😀 …Anul trecut am fost si am facut niste poze …E voila …

Cam atat …Peste doua saptamani va avea loc dansul junilor si atunci sper ca voi fi acolo, ca va avea loc aproape de casa surorii mele 🙂 E un obicei frumos si bine ca e pastrat 😛

Lasă un răspuns

